Empayar Awal Melaka

Monday 4 June 2012

Dari Meja Pengarang.....

Tempoh pembelajaran 2 minggu terakhir kami ini benar-benar menguji kematangan dan kesabaran kami dalam sepanjang menimba ilmu di UIA ini. Dengan kekangan masa yang terhad, ruang yang begitu padat untuk dipenuhi kami sedar bahawa pengalaman sebegini adalah sangat penting dalam pembinaan jati diri kami sebagai seorang guru. Apatah lagi proses ini berlaku dalam keadaan minda dan jasad fizikal kami sebenarnya agak kurang bersedia untuk menempuhi cabaran-cabaran kami hadapi di UIAM. 2 minggu terakhir ini juga sebenarnya menyebabkan kami benar-benar mempraktikkan pengurusan masa secara efisyen supaya segala tugasan subjek TIE kami ini mampu kami siapkan mengikut kemampuan kami.

     Dalam keadaan tekanan dan dugaan saling melengkapi, kami masih mampu menyiapkan tugasan TIE ini berkat kesabaran dan kerjasama anggota kumpulan kami ini. Namun walaupun masih banyak kekurangan, kami masih mampu untuk bersama-sama menyiapkan tugasan yang diwajibkan kepada kami ini. Sejujurnya, ia juga bukanlah satu gabungan kerjasama yang bermotifkan markah semata-mata, tetapi lebih dari itu, ia juga akan membenihkan satu kesepaduan ikatan persahabatan antara kami berlima. Apa yang penting segala kekangan masa dan kecenderungan untuk menghabiskan komitmen-komitmen lain tidak menghalang kami untuk terus memberi tumpuan terhadap penghasilan tugasan ini. Semoga Allah mempermudahkan lagi jalan yang kami lalui ini; Izo.

1 comment:

  1. pengalaman kami 2 minggu belajar TIE begitu menyeronokkan.Dalam masa ini, kami dapat belajar benda baru dan terkini iaitu mencipta blog.sebelum ini kami hanya membaca blog orang lain sahaja tetapi hari ini kami dh ada blog kumpulan kami.saya dan kumpulan berharap, blog ini dapat membantu sedikit sebanyak para pelajar, guru dan semua yang berminat untuk mengetahui mengenai sejarah Melaka.saya harapkan semua masyarakat kita tahu akan kepentingan sejarah dalam hidup kita.by: saiful kahhar Mohamad Noor

    ReplyDelete